Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Walk In Drive Out - 21 oktober 2010 08:54

I morse tog det 45 minuter att köra från rödeby till karlskrona.. 45 minuter!! Det brukar ta 20! Det tog exakt 15 minuter att färdas mellan leksakshuset och vattentornet.. Det brukar ta 2! Och varje morgon tänker jag (förmodligen som alla andra) att hade jag kört lite tidigare hade jag sluppit dessa köer... Det bästa med det är att jag hinner lyssna lite till på min ljudbok som jag fått i födelsedagspresent. ;) Annars finns det nog inget gott alls...


På körlektionen händer samma sak trots att klockan är 8.30 Fortfarande samma köer.. Inte ut från stan, förstås, men när vi skall tillbaka.. Det bästa med det är att hon får träna kökörning och kugghjulsprincip som vi småstadsbor är ganska kass på.. Annars finns det nog inget gott alls.. Min elev säger (förmodligen som alla andra) "Är de inte färdiga snart? Det lixom känns inte som att det händer nå´t.." Jag funderar ett tag (för jag vet att det ska hålla på till och med november) och säger sen "Har Du hört om kommunalarbetarna? Den ena stod och grävde ett hål-den andra fyllde igen det. Då stannade det en bilist och frågade: ursäkta mig men jag undrar bara varför Ni gräver ett hål för att sedan fylla igen det? Känns det inte lite onödigt? Jo, svarar den ena- men han som skall stoppa i trädet är sjuk i dag.."

 

Tja, det var bara en tanke i dessa köfyllda tider när de tvunget måste göra sitt jobb när alla skall från och till jobbet. Och det värsta är att vissa inte kan hålla sin köplats utan bara måste förbi så att se sparar ett par minuter och de bakom blir ännu mer sena...


Ha en underbar köfylld dag! Och Du- kör i god tid! ;))


  

Ovido - Quiz & Flashcards